KERKYRA - KORFU
....KORFU 2006....

2006.08.28. Hétfő

Egy nyaraláson szerepet kell hogy kapjon a város, az épületek, a történelem. Engem ezek a dolgok annyira nem kötnek le, de Korfu belvárosa azért mégiscsak szép és még engem is leköt. Bementünk hát autóval a reptér utáni partig, ahonnan már látszik a régi erőd. Ott még van parkolóhely és be lehet sétálni a belvárosba. Először a Spianadahoz jukadtunk ki. A nagy füves, fás, kávéházas térhez ami a régi erőddel szemben van. Anyámnak nagyon tetszettek a kis sikátorok, azt mondta Szentendrére emlékezteti. Később bementünk a régi erődbe. Marha sok látnivaló szerintem nincs ott, viszont nagyon szép kilátás nyílik a városra az erőd tetejéről. Érdemes ezért felnézni oda. Az északi oldalról pedig a távoli Pantokrator ad szép kilátást. Mondjuk nekünk szerencsés időnk volt, mert nem volt párás a levegő.

A romokkal kapcsolatban Rodosz jutott eszembe, ahol a történelmi látnivalók sokkal jellemzőbbek, mivel ott fent is marad sok minden nem csak 3 tégla és 2 mészkő darab. Ezért leírnám az általam tapasztalt különbségeket Korfu és Rodosz között :

• Korfun sokkal több eredeti kis görög falut lehet találni, eredeti görög őslakosokkal. Rodoszon az ilyen falvakból kevesebb van, többek között azért, mert más a népesség eloszlása a szigeten. Vagy csak mi találtunk kevesebbet, nem tudom.
  • Mindkét sziget természeti látnivalókban gazdag, e tekintetben nem látok különbséget.
  • Míg Rodosz inkább szállodás jellegű, ezzel ellentétben Korfu apartmanosabb.
  • Mindkét szigeten nagyon-nagyon kedvesek az emberek és mindkét helyen ugyanolyan trehányak, de ezt én nagyon kedvelem bennük. :-) Szóval ebben sincs különbség.
  • Árak tekintetében sem fedeztem fel különösebb eltérést.
  • Míg Korfura inkább robogót javaslok, ezzel ellentétben Rodoszra inkább autót. Rodoszon kicsivel nagyobb távolságok adódnak és különben is kevés az olyan szálláshely ami a sziget közepe felé lenne.
  • Rodosz strandjai kiszámíthatóak, míg a keleti parton homokos szakaszok vannak, ezzel ellentétben a nyugati oldalon csak köves/kavicsos. Továbbá a nyugati parton állandóan fúj a szél, van amikor jobban, van amikor kevésbé. Korfu ezzel szemben szélcsendesebb sziget. Bár a keleti partjai nagyrészt kavicsosak, a nyugati parton azért nagyobb a változatosság.
  • A görög ételek mindkét helyen ugyanolyan finomak!
  • Rodoszon sokkal több az olyan aszfaltút, ami egyenes és nem kanyarog. Ezért néha gyorsabban el lehet jutni A-ból B-be.
  • Korfun van kumquat Rodoszon nincs.
  • Rodoszon kékebb a tenger, valószínűleg a tenger fenekét borító másfajta anyag miatt.
  • Korfun érdekesebb a repülőtér, viszont Rodoszon sűrűn van vadászgép forgalom. Közel a török határ és mint az közismert, a törökök és a görögök nagyon kedvelik egymást. :-)
  • Rodoszon többet fúj a szél.

A kitérő után visszatérnék Korfura. A belváros megtekintése után elindultunk az autó felé vissza. A mamák egy kicsit lemaradtak. Először csak kissé, majd egyre jobban. Aztán egyszer csak azt vettük észre hogy nincsenek sehol. Marhára örültem, mert már eléggé sokat gyalogoltunk és a fényképezőgép + állvány kombót a maga 10 kilogrammjával már eléggé terhesnek éreztem. A feleségem visszaszaladt, hátha megtalálja őket. Szerencsére meglettek. Az egyik utcánál nem kanyarodtak be utánunk, hanem mentek tovább egyenesen. Nem figyeltek. Persze a tájékozódás egyiküknek sem az erőssége, ezért sem értettem miért nem figyelnek jobban. Ha elkóboroltak volna, nem tudom hgyan találjuk meg őket. Visszaértünk a kocsihoz és átmentünk Glyfadára a strandra. Glyfadát Ag. Gordissal összehasonlítva nekem Ag. Gordis jobban tetszik. Moraitikához közelebb van és nagyobb is. Különben nagyon hasonlít egymáshoz a két strand, például mindkettőhöz kanyargós úton lehet leereszkedni.